גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

סרטים

Mavo cinema talk - הקרנת בכורה בישראל של הטרילוגיה "עדים" ומפגש עם קונסטנטין פאם

ארכיון תאריך: 6 פברואר 2018 - 10 פברואר 2018

ההופעה ברוסית

תרגום לעברית

משך: שעתיים וחצי

פרויקט Mavo מציגים:
בכורה ישראלית של הטרילוגיה "עדים"
 
במסגרת פרויקט Mavo Cinema Talk, ציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, ושבוע בלבד אחרי הקרנת הבכורה ברוסיה, הבמאי קונסטנטין פאם יציג בפני הקהל הישראלי את הטרילוגיה "עדים" -  דרמה היסטורית המורכבת משלושה סיפורים: "נעליים" (SHOES), "ברוטוס" (Brutus) ו"כינור" (Violin).

הרעיון להפקת הטרילוגיה, שהושלמה על ידי הבמאי קונסטנטין פאם בשנת 2017, נולד, לדבריו, באתר ההנצחה אושוויץ, ליד המיצג של אלפי זוגות נעליים של קורבנות מחנה ההשמדה.

סרט ראשון - נעליים (Shoes):
בסרט "נעליים" טרגדיית השואה מוצגת, מנקודת מבט לא שגרתית, דרך זוג נעלי נשים. עלילת הסרט מתרחשת בשנות ה-30 וה-40 של המאה העשרים ומגוללות את קורותיהן של זוג נעלי עקב אדומות ומבריקות בחלון הראווה של חנות נעליים בפולין ועד לסוף המר של בעליהן. סופן של נעלי עקב בקבר אחים של נעליים במחנה ההשמדה אושוויץ. ייחודיות הסרט היא בכך שהדמות הראשית הן הנעליים. לא רואים את פני השחקנים, הסרט נטול דיאלוגים, ומלווה במוסיקה סימפונית. הסרט הופק בשנת 2012, הוקרן בפסטיבלים רבים ברוסיה ובעולם, זכה בפרסים.
אורך הסרט – 35 דקות.

סרט שני - ברוטוס (Brutus):
נקודת מבט מיוחדת על אירועי אותה תקופה דרך עיניים של כלב מאפשרת לראות ערכים של בן אדם מהזווית הלא צפויה. כלב ביתי מסוג רועה גרמני בשם ברוטוס מופרד מבעלתו היהודייה. הכלב נלקח ומאומץ על ידי קצין נאצי. עד מהרה ברוטוס הופך לכלב שמירה באחד ממחנות הריכוז ומאומן לרדוף אחר האסירים היהודים. ההתפתחויות בסרט ברוטוס מראות דרך העיניים של הכלב את האכזריות של הנאצים וכיצד האילוף, המניפולציות הפסיכולוגיות, הרעב וההתעללות הופכים את ברוטוס, גור ביתי שגדל במשפחה יהודית, לכלב רוצח במחנה ריכוז. הסרט מבוסס על סיפורו של סופר צ'כי לודוביק אשכנזי.
הסרט הופק בשנת 2016, הוקרן בפסטיבלים רבים ברוסיה ובעולם, זכה בפרסים.

סרט שלישי - כינור (Violin):
סיפור אודות גורלו של כלי נגינה - כינור ייחודי, שהיה עד לכל זוועות המלחמה ושרד את איומיה. הסרט נפתח בייצור הכינור בתחילת המאה ה-20 בנירנברג, כאשר נשלח כשי לילד יהודי. לאורך הסרט כלי הנגינה מחליף כמה בעלים  ומסתיים כמאה שנה לאחר הייצור בהופעה שנערכה למרגלות הכותל המערבי. עלילת הסרט מבוססת על סיפור מאת יוסי תבור.
הסרט הופק בשנת 2017.

טרילוגיה "עדים" מהווה נקודת מבט מיוחדת על אירועי מלחמת העולם השנייה. זוג הנעלים, הכלב ברוטוס והכינור - כולם עדים לטרגדיות הקטנות שהרכיבו יחדן את הטרגדיה הגדולה ביותר שחוותה האנושות במאה ה-20 - השואה.
הפקה של הטרילוגיה "עדים" הסתיימה ברוסיה בסוף שנת 2017. הקרנת הבכורה ברוסיה התקיימה ב-27 בינואר 2018 - יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ויום שחרור מחנה ההשמדה אושוויץ על ידי הצבא האדום.
הבכורה הישראלית של הטרילוגיית "עדים", שתתקיים בתחילת פברואר במסגרת פרויקט  Mavo Cinema Talk, מאפשרת לקהל הישראלי לפתוח צוהר אל עולם היצירה הייחודי של סרט אמנותי המוקדש במלואו לזכר השואה וקורבנותיה.

בתום ההקרנה הבמאי, קונסטנטין פאם, יפגוש את הקהל הישראלי, ישתף את הצופים בהשקפותיו ויענה לשאלות.
* הסרט יוקרן בשפה הרוסית עם כתוביות בעברית.
אורך הסרט: 100 דקות.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter