גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הופעות מחול ובלט

תיאטרון מחול וופרטאל - פינה באוש ציפורנים

ארכיון תאריך: 17 אוקטובר 2019 - 23 אוקטובר 2019

משך: שעה ו-50 דקות

לתשומת לבכם! מספור שורות באולם מתחיל משורה ד'

מאז הבכורה שלו בשנת 1982, הפך המופע "ציפורנים" (בגרמנית –Nelken, באנגלית –Carnations), שיצרה הכוריאוגרפית הגרמנייה האגדית פינה באוש, לאחת הקלאסיקות של מחול ושל תיאטרון מודרניים. למעשה, באוש היא זו שהראתה לעולם שתיאטרון ומחול חד הם, שרקדנים אינם רק ואינם בהכרח אתלטים המבצעים משימות גופניות בלתי אפשריות, אלא שחקנים לכל דבר – שיכולים לתקשר עם הקהל ישירות, לפנות אליו, לשתף אותו, לדבר אליו (ובינם לבין עצמם). למעשה, פינה באוש אפשרה לרקדנים לעשות על הבמה כל מה שבני אדם נוהגים לעשות במציאות – בין השאר לחתוך ביצים או להתנשק - רק בהרבה יותר יופי.

מאז מותה ב-2009, ממשיכה להקתה של פינה באוש, תיאטרון המחול הנושא את שמה, לבצע את רוב יצירותיה, וביניהן את "ציפורנים" המרהיבמעל מיטב הבמות ברחבי העולם. השנה מגיעה הלהקה לתל אביב.

במשך המופע נעים הרקדנים על פני שדה של פרחי ציפורן. כפי שנכתב באתר "אינדיילי", השעתיים של המופע עוברות בין רגע בעוד הלהקה מציגה "תערובת מהפנטת של חוויות אנושיות שהן יפות, מצחיקות, מטרידות ותמיד מרתקות".

זה מתחיל בגברים חסונים המרקדים על פני הציפורנים בשמלות סאטן קלילות – עד שגבר בחליפה עוצר אותם ומבקש מהם תעודה מזהה. זה ממשיך בחקר מעמיק, משעשע ומרגש של יחסים בין בני אדם בדגש על יחסי הכוח שהם בונים בינם לבין עצמם.

כפי שנכתב בביקורת של הניו יורק טיימס בשנת 1988, לאחר הבכורה של המופע בניו יורק, "לא צריך להיות גאון בכדי להבין את הסמליות שבשדה פרחים שנרמס כעבור שעתיים. אבל מוכרחים להעריך את הגאונות של באוש, שבה היא מצליחה להתבונן בהתנהגות האנושית ולעבד אותה בבלנדר של האמנות".

כוריאוגרפיה: פינה באוש 
מוסיקה: לואי ארמסטרונג , קווינסי ג'ונס , סופי טאקר, פרנץ להאר , ריכרד טאובר ועוד

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter