גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הופעות מחול ובלט

לראשונה בישראל - המופע Sacre בכיכובו של סרגיי פולונין

ארכיון תאריך: 12 ספטמבר 2019 - 14 ספטמבר 2019

משך: שעה וחצי, כולל הפסקה

סרגיי פולונין במופע סאקרה (Sacrי) – לראשונה בישראל

סרגיי פולונין הוכתר מזמן כ"ילד הרע של הבלט העולמי" – ולא החמיץ הזדמנות לאשש את הכינוי הזה. בגיל 19 הוא מונה לרקדן הראשי של הבלט המלכותי של לונדון – הרקדן הצעיר ביותר שזכה בתואר אי פעם – אך כעבור שנתיים פרש בהצהירו כי "האמן שבו גוסס". הוא קעקע את גופו, עשה סמים, השתכר במסיבות פרועות וחווה התפרצויות זעם. בסרט הדוקומנטרי "הרקדן", שנעשה אודותיו, גולל את סיפור חייו ואת דרך הייסורים שעבר בעלייתו אל פסגת התהילה.

הוא נולד באוקראינה, בתקופה שבה ארצו היתה נתונה לחוסר יציבות פוליטי ומצבה הכלכלי היה רעוע במיוחד. אמו דחפה את הילד המוכשר והגמיש להישגים – תחילה התאמן בהתעמלות קרקע, אחר כך עבר לבלט, כל זה לא בדיוק מרצונו החופשי. אביו וסבתו נסעו לעבודות שחורות בחו"ל כדי לממן את לימודיו. הוא נותר לבד עם אמו וחי בצנעה ובמשטר קפדני שכלל בעיקר שעות רבות של אימונים מדי יום. עם הזמן, המשפחה התפרקה לגמרי. אבל פולונין כבר היה כוכב צעיר – ומרדן.

בזמן האחרון עורר פולונין שערוריות בהתבטאויותיו הפוליטיות (דיוקן של פוטין מקועקע כעת על חזהו) וכן בפוסטים שוביניסטיים והומופוביים שהעלה בחשבון האינסטגרם שלו. אבל הוא נותר כוכב בלט בינלאומי שמעמדו האמנותי בלתי מעורער. כיום הוא מופיע כסולן פרילנס במיטב להקות הבלט העולמיות, בין היתר בבלט הממלכתי של בוואריה.

במרכזו של המופע Sacrי יצירתה של הכוריאוגרפית היפנית יוקה אוישי, שנתפרה במיוחד למידותיו של פולונין. יצירת הסולו בוססת על הבלט הנודע של איגור סטרבינסקי "פולחן האביב" ומוקדשת לרקדן הבלט האגדי ואצלב ניז'ינסקי, שיצר את הכוריאוגרפיה המקורית למוזיקה של סטרבינסקי.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter